Help

De Kennisbank is een collectie van antwoorden op vaak gestelde vragen



Storingen en informatie

Afgerond 18:31u

Aankomende week en vanaf vandaag (01-december-2020) krijgen alle servers een restart in verband met verdubbeling van de gehele geheugen. Hierdoor gaan de servers en websites sneller draaien. Hiermee wordt de MySQL ook voorzien van meer geheugen. Hoe lang een reboot duurt is niet geheel bekend maar we spreken over enkele minuten tot maximaal 30 minuten. 

In verband met corona mogen wij in de avond en nacht geen nevenactiviteiten uitvoeren. Enkel bij storingen welke opgelost kunnen worden ter plaatsen is toegankelijk. Om deze reden moeten wij de geheugens helaas overdag verwisselen.

Alles over lopende/ opgeloste storingen en server informatie kunt u lezen op deze pagina.

DSSEC is nu 100% gereed voor klaar voor gebruik. Stuur ons een mail om DNSSEC te laten activeren. Op termijn gaan we alle domeinnamen standaard voorzien van DNSSEC.


Nieuwe vaste tarieven voor nieuwe en bestaande klanten.
  • .NL    € 3.75 (nieuw en verlengen)    per jaar 
  • .BE    € 5.75 (nieuw en verlengen)    per jaar
  • .EU    € 5.75 (nieuw en verlengen)    per jaar
  • .COM    € 8.75 (nieuw en verlengen)    per jaar

Onze volledige prijslijst kun u hier lezen

WhatsApp contact met Wned


 Pingen naar een server IP (ping)

Oplossing

Als je een website niet kan benaderen kan het gebeuren dat een IP de server niet bereikt. We leggen hier uit hoe je dit kan controleren.

Ga naar de opdrachtprompt op de computer welke de server niet kan bereiken. Via start zoek (typen) je naar CMD.

opdrachtprompt CMD

Nu open je opdrachtprompt (CMD) en toetst "ping 12.34.56.78" (IP van de server) Let op, het IP welke wij gebruiken is enkel een voorbeeld IP. Je server IP kun je vinden in de hostinggegevens welke wij je gestuurd hebben en in DirectAdmin bij de dns.

opdrachtprompt CMD

 Druk op enter. Een goed resultaat ziet er uit zoals het onderstaande voorbeeld. Zijn er afwijkingen mat bijvoorbeeld een gefaalde resultaat dan stuur je een print screen van de resultaat op naar support@wned.nl Wij kunnen aan de resultaat zien op welk IP er eventueel een blokkade aan de gang is en lossen dit dan voor je op.

Doe vervolgens het zelfde met commando "tracert 12.34.56.78 (IP van de server)" en stuur daarvan ook een screenshot toe.

opdrachtprompt CMD