Help, mijn website is niet bereikbaar. Hoe los ik dit op?
Is je website niet zichtbaar? Dat betekent niet automatisch dat deze offline is. Er kunnen meerdere oorzaken zijn. Hieronder lees je hoe je dit zelf kunt controleren.
Controleer of je website echt offline is
Bezoek je website via een andere verbinding via https://proxyium.com (onpartijdige website)
Typ daar je domeinnaam in en kijk of de website daar wel werkt.
- Als dit lukt, ligt het probleem bij je eigen netwerk of apparaat
- Als dit niet lukt, dan kan de website echt offline zijn of een andere oorzaak hebben
Test via je mobiele netwerk
- Gebruik je telefoon en schakel WiFi uit
- Ga via 4G of 5G naar je website
- Als dit werkt, is je internetverbinding thuis of op je werk vermoedelijk de oorzaak
VPN of openbare WiFi
Gebruik je een VPN of zit je op openbare WiFi (bijvoorbeeld in een hotel of café), dan kan dit voor problemen zorgen. Veel VPN-servers zijn onbetrouwbaar of geblokkeerd vanwege misbruik. Lees meer op Waarom werkt een VPN verbinding vaak niet?
Openbare WiFi-netwerken blokkeren vaak poorten of filteren verkeer, waardoor je website niet goed laadt of bepaalde functies niet werken.
Meer info: Waarom hotel wifi en openbare wifi vaak slecht werken en onveilig zijn
IP-blokkade
Soms wordt je IP-adres automatisch geblokkeerd, bijvoorbeeld na meerdere foutieve inlogpogingen. Je ziet dan meldingen als ‘403 forbidden’ of ‘Toegang geweigerd’.
Ga naar https://ipzoom.nl, kopieer je IP-adres en mail dit naar support@wned.nl. Meer uitleg over blokkades: Toegang geweigerd tot je website of FTP?
Gaat de website echt niet meer online
Het is mogelijk dat er iets technisch defect is binnen je website. Wij maken dagelijks back-ups van al onze hosting.
Bekijk hoe we je site kunnen herstellen via: Backup- en Restore van WNED
Staat er dat je website is geschorst
Een schorsing kan meerdere oorzaken hebben zoals een openstaande factuur of te veel schijfruimteverbruik. Controleer dit via https://wned.nl/klanten.
Betaal openstaande facturen direct om automatische heractivatie te starten. Gebruik in dit geval een ander e-mailadres dan dat van je domein, zoals Gmail of Outlook.
Kom je er niet uit
Mail ons op support@wned.nl en geef het volgende door:
- Je domeinnaam
- Je IP-adres (te vinden via ipzoom.nl)
- Wat je al geprobeerd hebt
- Je naam en telefoonnummer
We helpen je graag verder