Toegang geweigerd tot je website of FTP?
Wanneer je vermoedt dat jouw IP-adres is geblokkeerd en je geen toegang hebt tot één of meerdere diensten, vragen we je om de volgende informatie zorgvuldig te controleren en aan ons door te geven.
Wat kun je zelf controleren
-
Zet je WiFi uit op je mobiele telefoon en gebruik je mobiele netwerk om te controleren of je website wel bereikbaar is
-
Probeer in te loggen via de directe serverlink zoals je die van ons ontvangen hebt
Bijvoorbeeld via https://server***.witxl.nl
- Vervang server*** door de servernaam die je bij aanmelding hebt gekregen.
- Eventueel kunnen wij een wachtwoord reset uitvoeren waarin je server ook vermeld wordt. -
Geef duidelijk aan wat er precies niet werkt
- Kun je je website niet openen
- Werkt FTP niet
- Is de database niet bereikbaar
- Of is alles tegelijk onbereikbaar -
Controleer je IP-adressen
- Ga naar https://mijnip.nl voor je IPv4-adres
- Ga naar https://watismijnip.nl voor je IPv6-adres
- Stuur beide IP-adressen mee in je bericht als je zowel een IPv4- als IPv6-adres hebt -
Gebruik geen VPN bij het testen
- Bij een vermoedelijke blokkade is het belangrijk dat je test met je eigen IP-adres
- IP-adressen van VPN-verbindingen worden niet gedeblokkeerd vanwege veiligheidsredenen
- Zie ook onze uitleg op deze pagina
Wanneer is deblokkeren mogelijk
Als je nog steeds toegang hebt tot een onderdeel van de server zoals FTP of webmail dan is je IP-adres niet geblokkeerd. In dat geval kunnen wij het IP-adres ook niet deblokkeren omdat er dan geen sprake is van een blokkade
Extra controle
Test eventueel ook via een ander apparaat binnen hetzelfde netwerk. Heb je foutmeldingen ontvangen, voeg deze dan toe aan je bericht.
Gegevens opsturen
Zodra je bovenstaande hebt gecontroleerd en genoteerd kun je alles mailen naar support@wned.nl. Zorg dat je het volgende meestuurt
-
IPv4 en eventueel IPv6 (te vinden via watismijnip.nl en mijnip.nl)
-
Wat er precies niet werkt
-
Of je via mobiel netwerk wél toegang hebt