KPN stopt met SMTP relaydienst

Een SMTP relayserver wordt gebruikt om vanuit een client (mailprogramma zoals Outlook, Windows Live Mail, Thunderbird etc. of een mobiel device) mail te verzenden. KPN stopt per 9 november 2015 met het aanbieden van SMTP relaydiensten. Hierdoor kunnen KPN klanten problemen ervaren met uitgaande mail.

Gebruikers kunnen als oplossing simpelweg de SMTP omgeving van Wned.nl gebruiken. Als u een hostingpakket bij ons afneemt, gebruik dan simpelweg mail.uwdomeinnaam.nl (vervang uwdomeinnaam.nl door uw domein) als SMTP server.

Op kpn.com/mail kunt u meer informatie lezen over deze wijziging.

Kort samengevat gebruikt u de volgende instellingen:
- SMTP server: mail.uwdomeinnaam.nl
- SMTP poort: 587 (schakel SSL uit)
- Voor uitgaande mail is verificatie vereist (dezelfde login gegevens als uw IMAP / POP account)

Uiteraard staat onze support graag voor u klaar, mocht het niet lukken. Neem contact op via support@wned.nl

Klanten beoordelen ons

Volg ons ook op

Wned.nl

Op weg naar jouw eigen online succes. Zoek of verhuis je domeinnaam, bouw je eigen website en maak er een succes van. Met onze snelle servers en klantenservice maken wij dit mogelijk.