Inloggen / bewerken
Bij Wned zijn er twee verschillende plekken waar u kunt inloggen/ werken:
-
Klantenpaneel: U kunt hier uw persoonlijke gegevens beheren, zoals uw naam, adres en telefoonnummer. Ook vindt u hier informatie over uw abonnementen, facturen en producten nadat u bent ingelogd. Het is echter belangrijk om te weten dat u hier geen toegang heeft tot de server om bijvoorbeeld uw website te uploaden. U kunt hier alleen de nameservers (ns) aanpassen als u elders een server heeft draaien. We raden aan hier niets te veranderen als u hosting bij Wned heeft, omdat dit enige ervaring vereist. Als u hosting bij Wned heeft, hoeft u hier over het algemeen niets te doen.
Om in te loggen op het klantenpaneel, heeft u een e-mail ontvangen met als onderwerp: "Welkom bij Wned.nl | Klantenpaneel." In deze e-mail vindt u uw debiteurennummer (beginnend met DB...) en het bijbehorende wachtwoord.
-
DirectAdmin controlepaneel: Voor het beheer van uw website, e-mail, databases en andere technische aspecten, gaat u naar het DirectAdmin controlepaneel. U kunt hiervoor naar de link gaan: http://www.voorbeeldomeinnaam.nl:2222 of het IP-adres gebruiken: http://ip-adres:2222. U heeft een e-mail ontvangen met als onderwerp: "Gegevens van uw webhostingpakket" waarin u de inloggegevens vindt. Deze inlognaam is meestal gebaseerd op uw naam of bedrijfsnaam, en het bijbehorende wachtwoord. Bewaar deze gegevens goed en zorg ervoor dat ze niet in verkeerde handen terechtkomen. U heeft deze gegevens nodig zolang u klant bent bij Wned om uw website en e-mailaccounts te beheren.
Als u problemen heeft met inloggen, controleer dan of u alle letters, cijfers, tekens, hoofdletters en kleine letters correct heeft ingevoerd. Als u de gegevens kopieert, zorg er dan voor dat er geen extra spaties worden meegenomen.
Als u een van deze twee sets inloggegevens kwijtraakt, kunnen we deze opnieuw naar u sturen, en uw DirectAdmin inloggegevens worden gereset.