Abonnement (en) opzeggen/ verhuiscode opvragen
Je kunt je abonnement opzeggen met een opzegtermijn van minimaal één maand vóór de einddatum van het contract.
Belangrijk: Alleen de rechtmatige eigenaar van het account kan een opzegging indienen. Opzeggingen per e-mail of via derden worden niet in behandeling genomen.
Bij ons kun je al hosting afnemen voor maar enkel euro's per jaar. Ben je geïnteresseerd in onze voordelige pakketten? Stuur ons dan een bericht via het klantenpaneel.
Binnen 5 minuten je verhuiscode:
Verhuiscodes worden binnen 5 minuten gegenereerd en uitsluitend naar de rechtmatige eigenaar verzonden. Wij sturen deze codes nooit naar derden, ook niet op verzoek van de klant. Voor .BE-domeinen wordt de verhuiscode rechtstreeks door DNS-Belgium naar de eigenaar verzonden. In dat geval blijft het veld "verhuiscode" in onze bevestigingsmail leeg.
Na opzegging hoef je verder niets te doen. Je domeinnaam blijft actief tot de contractdatum waarvoor je hebt betaald, tenzij de domeinnaam wordt verhuisd. Bij verhuizing stopt de domeinnaam direct bij Wned, en loopt je abonnement verder bij de nieuwe provider.
Wat is een verhuiscode?
Een verhuiscode wordt ook wel een EPP-code of token genoemd.
Hoe zeg je op?
Omdat je gegevens strikt persoonlijk zijn, kun je je abonnement(en) alleen opzeggen via het klantenpaneel op https://www.wned.nl/klanten. Opzeggingen via e-mail worden niet geverifieerd en niet verwerkt. Dit voorkomt misbruik en beschermt je persoonlijke gegevens.
Vergeten hoe je kunt inloggen? Geen probleem. Je kunt je wachtwoord resetten via https://www.wned.nl/klantenpaneel/inloggen/wachtwoord-vergeten. Je gebruikersnaam staat vermeld in alle factuurmails, deze begint met "DB". Het e-mailadres dat je gebruikt, is hetzelfde adres waarop je de facturen ontvangt.
Stap-voor-stap opzeggen:
- Log in op https://www.wned.nl/klanten.
- Klik bovenaan op "Diensten" en selecteer de dienst die je wilt opzeggen, zoals "Domeinnaam" of "Hostingaccounts".
- Aan de linkerzijde selecteer je je dienst. Rechts bovenaan klik je op "Dienst opzeggen".
- Vul eventueel een reden in (dit waarderen wij zeer) en bevestig je opzegging door je klantenlogin in te voeren.
- Klik op de rode knop "Opzeggen" om de opzegging definitief te maken.
Je ontvangt binnen 5 minuten een bevestigingsmail van je opzegging. Indien van toepassing wordt de verhuiscode (EPP) automatisch meegestuurd.
Kunnen we je nog ergens mee helpen?
Overweeg je te verhuizen? We horen graag of er verbeterpunten zijn die we kunnen doorvoeren.
Financiële situatie?
Vind je hosting financieel niet haalbaar? We kunnen je misschien helpen met een passend pakket. We vragen nooit naar privéomstandigheden, maar denken graag met je mee.
Privacy en gegevensbescherming:
Wij delen nooit gegevens met derden en zullen ook nooit informatie via externe partijen verwerken. Je gegevens blijven veilig binnen ons systeem.